„Úspěšní inovátoři jsou konzervativní; to je nutnost. Nejsou orientováni na rizika, jsou orientováni na příležitosti.‘“
Tato oblast obsahuje tématicky vše, co se týká inovací v organizacích a podnicích. Jsou zde shrnuty různé metody řízení a analytické techniky, jejichž předmětem jsou inovace. Bez inovací se totiž žádný podnik, organizace ani společnost nevyvíjí dopředu. Schopnost řídit inovace je tedy přirozenou schopností, která pomáhá zavádění nových či vylepšených výrobků, služeb, procesů, postupů a dalších věcí. Inovace úzce souvisí s řízením kvality, protože zvyšování kvality přináší také inovace a proto uvedené metody se vzájemně značně překrývají.
Inovace představují generování a zavádění nových myšlenek, nápadů do praxe. Proto úzce souvisí s kreativitou - inovace je výsledek kreativního přístupu a vyvolává kvalitativní změnu v řízení, procesech, výrobcích či službách a zákazník tuto změnu ocení jako novou přidanou hodnotu, za kterou je ochoten zaplatit.
Základní oblasti inovací tedy jsou:
- Inovace produktů - zavádění do výroby a na trh nových nebo výrazně vylepšených výrobků či služeb
- Inovace technologií - zavádění nových nebo výrazně zlepšených výrobních technologií
- Marketingová inovace - zavádění nových prodejních kanálů (např. e-Commerce) nebo jiných prodejních či marketingových aktivit
- Inovace v procesech - zlepšování, optimalizace či reengineering procesů
- Inovace řízení organizace - zavádění nových metod řízení, manažerských postupů, motivačních systémů procesů (například přístupy Lean přístup, Six Sigma, apod.)
Metody řízení inovací jsou:
- Blue Ocean Strategy
- CAF
- DMAIC
- Demingův cyklus (PDCA)
- EFQM Excellence Model
- Kaizen
- Kroužky kvality (Quality Circles)
- Open Innovation
- Six Sigma
- TRIZ
- TQM – Total Quality Management
- User Centered Design